28
CZERWCA 2024
Antoni Grabowski, ASP Warszawa “ALCO- RING” (instalacja – rzeźba)
Antoni Grabowski to polski rzeźbiarz, autor scenografii, pedagog ASP w Warszawie. Asystent (od 1992) w Pracowni Rzeźby na wydziale Architektury. W 2001 zdobył przewód kwalifikacyjny I stopnia; a od 2003 prowadzi Pracownię Rzeźby na Wydziale Architektury Wnętrz warszawskiej uczelni.
Pracę “ALCO- RING” można rozpatrywać na płaszczyźnie ekologicznego recyklingu surowców wtórnych, ale również na płaszczyźnie symbolicznej postrzegania świata, zmiany myślenia. Obłędu, kieratu, karuzeli i przebłysku świadomości przejścia na drugą stronę lustra, czy przejścia przez magiczne oko, wrota świadomości, otrzeźwienie.
Antoni Grabowski to polski rzeźbiarz, autor scenografii, pedagog ASP w Warszawie. Asystent (od 1992) w Pracowni Rzeźby na wydziale Architektury. W 2001 zdobył przewód kwalifikacyjny I stopnia; a od 2003 prowadzi Pracownię Rzeźby na Wydziale Architektury Wnętrz warszawskiej uczelni.
Pracę “ALCO- RING” można rozpatrywać na płaszczyźnie ekologicznego recyklingu surowców wtórnych, ale również na płaszczyźnie symbolicznej postrzegania świata, zmiany myślenia. Obłędu, kieratu, karuzeli i przebłysku świadomości przejścia na drugą stronę lustra, czy przejścia przez magiczne oko, wrota świadomości, otrzeźwienie.
17:00Rynek Nowego Miasta (Starówka)
28
CZERWCA 2024
Kajetan Karkuciński, ASP Warszawa “REITER” (instalacja – rzeźba)
Kajetan Karkuciński to absolwent Wydziału Rzeźby Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie, który obecnie pracuje na wydziale Architektury Wnętrz ASP w Warszawie oraz w Warszawskiej Szkole Reklamy. Uczestnik międzynarodowych plenerów rzeźbiarskich.
Modularna konstrukcja “REITER” nawiązuje do czterech jeźdźców apokalipsy, odwołując się do ich cyklicznej natury. Bryła zmienia swój układ, stojąc na jednej ze ścian, będąc w trakcie przenoszenia lub obrotu, zawsze któryś z jeźdźców jest najbliżej gruntu, niczym grot który celuje w ludzi lub pieczęć która dotyka ziemi.
Kajetan Karkuciński to absolwent Wydziału Rzeźby Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie, który obecnie pracuje na wydziale Architektury Wnętrz ASP w Warszawie oraz w Warszawskiej Szkole Reklamy. Uczestnik międzynarodowych plenerów rzeźbiarskich.
Modularna konstrukcja “REITER” nawiązuje do czterech jeźdźców apokalipsy, odwołując się do ich cyklicznej natury. Bryła zmienia swój układ, stojąc na jednej ze ścian, będąc w trakcie przenoszenia lub obrotu, zawsze któryś z jeźdźców jest najbliżej gruntu, niczym grot który celuje w ludzi lub pieczęć która dotyka ziemi.
17:00Rynek Nowego Miasta (Starówka)
28
CZERWCA 2024
Teatr Fuzja Spektakl pt „Nieproszeni”
Teatr Fuzja tworzy swoje przedstawienia z ruchu, dźwięku, obrazu, rytmu i słowa. Zespół artystyczny to grupa ok. 30 artystów, którzy reprezentują różne dziedziny twórczości. Są wśród nich: aktorzy, graficy, muzycy, animatorzy, scenografowie oraz reżyserzy.
Spektakl „Nieproszeni” to najnowsza propozycja teatru. Migracje od zawsze zmieniały świat. Kształtowały na nowo tożsamości krajów, narodów, świata. Te zmiany niosły i niosą za sobą historie osobiste i zbiorowe. „Nieproszeni” są uniwersalną opowieścią o ludziach i na ludziach się skupiającą. To historie stare i minione, które ukształtowały nasz obecny świat, oraz opowieści o tym, co dzieją się tu i teraz, na naszych oczach, w polskich domach i na naszych granicach. Historie, które nas dotykają…
Teatr Fuzja tworzy swoje przedstawienia z ruchu, dźwięku, obrazu, rytmu i słowa. Zespół artystyczny to grupa ok. 30 artystów, którzy reprezentują różne dziedziny twórczości. Są wśród nich: aktorzy, graficy, muzycy, animatorzy, scenografowie oraz reżyserzy.
Spektakl „Nieproszeni” to najnowsza propozycja teatru. Migracje od zawsze zmieniały świat. Kształtowały na nowo tożsamości krajów, narodów, świata. Te zmiany niosły i niosą za sobą historie osobiste i zbiorowe. „Nieproszeni” są uniwersalną opowieścią o ludziach i na ludziach się skupiającą. To historie stare i minione, które ukształtowały nasz obecny świat, oraz opowieści o tym, co dzieją się tu i teraz, na naszych oczach, w polskich domach i na naszych granicach. Historie, które nas dotykają…
21:00parking miejski przy ulicy Sierakowskiego
(Piaseczno)
(Piaseczno)
28
CZERWCA 2024
Teatr Ewolucji CieniaSpektakl pt. “Dobrze, lepiej, katastrofa”
Teatr powstał w 2008 roku w Poznaniu z inicjatywy Wioletty i Sławomira Dadejów. Liderzy to osoby z wieloletnim doświadczeniem w uprawianiu teatru plenerowego i ulicznego. Sławomir Dadej był aktorem i współtwórcą sukcesów Teatru Biuro Podróży w latach 1992-2003; Wioletta Dadej – twórca niezależny z teatrem związana jest od 1991 roku (w latach 1996-97 uczestniczyła w projekcie Pieśń Kozła). Teatr Ewolucji Cienia jest syntezą doświadczeń i umiejętności, jakie zaproponowali liderzy i najstarsi członkowie zespołu, oraz energii i młodzieńczego entuzjazmu, jaki wnieśli ze sobą młodsi członkowie grupy. Ich spektakle charakteryzuje swoista poetyka obrazu, ilustracyjna muzyka i akcja, która toczy się w sferze międzyludzkiej przy użyciu minimum rekwizytów i scenografii. W widowiskach nacisk jest położony na człowieka – stąd ich cechą jest asceza scenograficzna, przy jednoczesnej dużej dynamice scen opartych na muzycznym rytmie i ekspresji aktorów.
Spektakl „Dobrze, lepiej, katastrofa” osadzony w rzeczywistości Polski z lat 70. – często nierealnie utożsamianej z czasem dobrobytu, podczas gdy nasz kraj był w tym czasie co najwyżej „najweselszym barakiem w obozie socjalistycznym”. Czy z historii o dekadzie lat 70. da się wysnuć jakąś prawdę uniwersalną? Dostrzegamy dwie takie prawdy. Pierwsza: mówi o systemie socjalistycznym nienadającym się do zreformowania, który nie mógł zaspokoić potrzeb konsumpcyjnych obywateli. Dowcip z tamtych lat ujmował to tak: „gdyby nasz system wprowadzić na Saharze, to po tygodniu zabrakłoby piachu”. Druga: nawet zaspokojenie wszystkich potrzeb materialnych nie spowoduje utraty potrzeby wolności! Taka jest chyba natura, jeśli nie „człowieka w ogóle”, to na pewno części ludzi. Sytość nie zagłuszy potrzeby wolności i nie zmąci jasności widzenia rzeczywistości wokół nas.
Teatr powstał w 2008 roku w Poznaniu z inicjatywy Wioletty i Sławomira Dadejów. Liderzy to osoby z wieloletnim doświadczeniem w uprawianiu teatru plenerowego i ulicznego. Sławomir Dadej był aktorem i współtwórcą sukcesów Teatru Biuro Podróży w latach 1992-2003; Wioletta Dadej – twórca niezależny z teatrem związana jest od 1991 roku (w latach 1996-97 uczestniczyła w projekcie Pieśń Kozła). Teatr Ewolucji Cienia jest syntezą doświadczeń i umiejętności, jakie zaproponowali liderzy i najstarsi członkowie zespołu, oraz energii i młodzieńczego entuzjazmu, jaki wnieśli ze sobą młodsi członkowie grupy. Ich spektakle charakteryzuje swoista poetyka obrazu, ilustracyjna muzyka i akcja, która toczy się w sferze międzyludzkiej przy użyciu minimum rekwizytów i scenografii. W widowiskach nacisk jest położony na człowieka – stąd ich cechą jest asceza scenograficzna, przy jednoczesnej dużej dynamice scen opartych na muzycznym rytmie i ekspresji aktorów.
Spektakl „Dobrze, lepiej, katastrofa” osadzony w rzeczywistości Polski z lat 70. – często nierealnie utożsamianej z czasem dobrobytu, podczas gdy nasz kraj był w tym czasie co najwyżej „najweselszym barakiem w obozie socjalistycznym”. Czy z historii o dekadzie lat 70. da się wysnuć jakąś prawdę uniwersalną? Dostrzegamy dwie takie prawdy. Pierwsza: mówi o systemie socjalistycznym nienadającym się do zreformowania, który nie mógł zaspokoić potrzeb konsumpcyjnych obywateli. Dowcip z tamtych lat ujmował to tak: „gdyby nasz system wprowadzić na Saharze, to po tygodniu zabrakłoby piachu”. Druga: nawet zaspokojenie wszystkich potrzeb materialnych nie spowoduje utraty potrzeby wolności! Taka jest chyba natura, jeśli nie „człowieka w ogóle”, to na pewno części ludzi. Sytość nie zagłuszy potrzeby wolności i nie zmąci jasności widzenia rzeczywistości wokół nas.
21:00Ursynowskie Centrum Kultury “Alternatywy
(Ursynów)
(Ursynów)
29
CZERWCA 2024
Teatr Wielka Maska z Korei Południowej (천하제일 탈공작소)Spektakl pt„ “”Talchum Together (함께 탈춤)”,
To koreański zespół, którego sztuka sceniczna składa się z tańca i muzyki Założony w 2006 roku zespół uznanych artystów uprawia twórczość zakorzenioną w koreańskich tradycyjnych formach widowisk z maskami. Swoją działalnością chcą przybliżyć widzom estetyką i niezwykłą jakość tradycyjnego tańca z maskami z różnych regionów Korei. Grupa tworzy również nowe dzieła z wykorzystaniem tradycyjnej muzyki, tańca i masek w celu przedstawienia współczesnych historii.
W spektaklu „함께 탈춤 (Talchum Razem)” tancerze w towarzystwie muzyków w humorystyczny sposób eksplorują problemy społeczne poprzez dramatyczne połączenia śpiewu, tańca, ruchu i dialogu. Publiczność odgrywa istotną rolę, przyczyniając się do produkcji znaczeń przedstawienia poprzez swoje reakcje.
To koreański zespół, którego sztuka sceniczna składa się z tańca i muzyki Założony w 2006 roku zespół uznanych artystów uprawia twórczość zakorzenioną w koreańskich tradycyjnych formach widowisk z maskami. Swoją działalnością chcą przybliżyć widzom estetyką i niezwykłą jakość tradycyjnego tańca z maskami z różnych regionów Korei. Grupa tworzy również nowe dzieła z wykorzystaniem tradycyjnej muzyki, tańca i masek w celu przedstawienia współczesnych historii.
W spektaklu „함께 탈춤 (Talchum Razem)” tancerze w towarzystwie muzyków w humorystyczny sposób eksplorują problemy społeczne poprzez dramatyczne połączenia śpiewu, tańca, ruchu i dialogu. Publiczność odgrywa istotną rolę, przyczyniając się do produkcji znaczeń przedstawienia poprzez swoje reakcje.
13:00Parada Plac Zamkowy – Rynek Nowego Miasta (Starówka)
29
CZERWCA 2024
Teatr Wielka Maska z Korei Południowej (천하제일 탈공작소)Otwarte warsztaty
14.ooRynek Nowego Miasta (Starówka)
29
CZERWCA 2024
Teatr Na WaliskachSpektakl pt„ “Ristorante”
Teatr Na Walizkach powstał w 2005 roku. Założony został przez trójkę aktorów: Annę Went, Łukasza Jędrzejczaka oraz Olega Yemceva (rosyjskiego komika i mima). Na przestrzeni minionych lat teatr współpracował z wieloma aktorami z różnych części świata, czego wynikiem jest charakter dzisiejszych przedstawień. Są one bowiem czytelne dla wszystkich niezależnie od wieku i narodowości. Inspiracją dla działań teatru są filmy z okresu kina niemego (Charlie Chaplin, Buster Keaton), rosyjska nowoczesna klaunada, teatr improwizacji, lalek oraz pantomima. Spektakle Teatru Na Walizkach to przede wszystkim komedie utrzymane w konwencji teatru ulicznego, teatru improwizacji, visual comedy i cyrku. Nasze korzenie wywodzą się z pantomimy, ale nasze zainteresowania i inspiracje wykraczają daleko szerzej poza sztukę mimu.
Spektakl „Ristorante” to garkuchnia pełna niespodzianek oraz zaskakujących sytuacji. Zapraszamy widzów na potrawę pełną wrażeń i śmiechu. Znajdziecie w niej latające warzywa, najsłodsze torty oraz fajtłapowatych kelnerów. Kucharze żonglują ziemniakami, a jajka rozbijają się nie tylko na patelni. Nasze gagi bywają tak ostre, jak papryczki jalapeno lub jak latające nad publicznością noże. Szef kuchni nie obiecuje, że najecie się do syta, ale gwarantuje ubaw po pachy.
Teatr Na Walizkach powstał w 2005 roku. Założony został przez trójkę aktorów: Annę Went, Łukasza Jędrzejczaka oraz Olega Yemceva (rosyjskiego komika i mima). Na przestrzeni minionych lat teatr współpracował z wieloma aktorami z różnych części świata, czego wynikiem jest charakter dzisiejszych przedstawień. Są one bowiem czytelne dla wszystkich niezależnie od wieku i narodowości. Inspiracją dla działań teatru są filmy z okresu kina niemego (Charlie Chaplin, Buster Keaton), rosyjska nowoczesna klaunada, teatr improwizacji, lalek oraz pantomima. Spektakle Teatru Na Walizkach to przede wszystkim komedie utrzymane w konwencji teatru ulicznego, teatru improwizacji, visual comedy i cyrku. Nasze korzenie wywodzą się z pantomimy, ale nasze zainteresowania i inspiracje wykraczają daleko szerzej poza sztukę mimu.
Spektakl „Ristorante” to garkuchnia pełna niespodzianek oraz zaskakujących sytuacji. Zapraszamy widzów na potrawę pełną wrażeń i śmiechu. Znajdziecie w niej latające warzywa, najsłodsze torty oraz fajtłapowatych kelnerów. Kucharze żonglują ziemniakami, a jajka rozbijają się nie tylko na patelni. Nasze gagi bywają tak ostre, jak papryczki jalapeno lub jak latające nad publicznością noże. Szef kuchni nie obiecuje, że najecie się do syta, ale gwarantuje ubaw po pachy.
18.ooRynek Nowego Miasta (Starówka)
29
CZERWCA 2024
Teatr Scena 96Spektakl pt. “Pani Twardowska”
Teatr Scena 96 to grupa artystów, animatorów i menedżerów kultury. Od 1996 roku prowadzi działalność statutową polegającą produkcji i prezentacji spektakli teatralnych i tanecznych, organizacji festiwali i przeglądów. Realizuje przedsięwzięcia edukacyjne o charakterze artystycznym. Jest środowiskiem, które prowadzi własne zespoły teatralne i wspiera kreatywność swoich członków. Jest otwarte na współpracę z innymi artystami.
Spektakl „Pani Twardowska” powstał z inspiracji balladą Adama Mickiewicza pod tym samym tytułem. Pisząc swoje ballady Mickiewicz sięgał do zasłyszanych w dzieciństwie ludowych opowieści. Występowały w nich postaci realne i fantastyczne na tle pięknej, dziwniej i tajemniczej przyrody. Ten klimat pełen fantastycznych zdarzeń umiejscowiony jest w świecie cyrku. Są sztuki i sztuczki, akrobatyka i sprawność, finezja, fantazja, żonglerka i artyzm. Teatralne lalki prezentują z naszą pomocą prawdziwy kunszt.
Teatr Scena 96 to grupa artystów, animatorów i menedżerów kultury. Od 1996 roku prowadzi działalność statutową polegającą produkcji i prezentacji spektakli teatralnych i tanecznych, organizacji festiwali i przeglądów. Realizuje przedsięwzięcia edukacyjne o charakterze artystycznym. Jest środowiskiem, które prowadzi własne zespoły teatralne i wspiera kreatywność swoich członków. Jest otwarte na współpracę z innymi artystami.
Spektakl „Pani Twardowska” powstał z inspiracji balladą Adama Mickiewicza pod tym samym tytułem. Pisząc swoje ballady Mickiewicz sięgał do zasłyszanych w dzieciństwie ludowych opowieści. Występowały w nich postaci realne i fantastyczne na tle pięknej, dziwniej i tajemniczej przyrody. Ten klimat pełen fantastycznych zdarzeń umiejscowiony jest w świecie cyrku. Są sztuki i sztuczki, akrobatyka i sprawność, finezja, fantazja, żonglerka i artyzm. Teatralne lalki prezentują z naszą pomocą prawdziwy kunszt.
21:00Rynek Nowego Miasta (Starówka)
29
CZERWCA 2024
Teatr Fuzja Spektakl pt „Nieproszeni”
Teatr Fuzja tworzy swoje przedstawienia z ruchu, dźwięku, obrazu, rytmu i słowa. Zespół artystyczny to grupa ok. 30 artystów, którzy reprezentują różne dziedziny twórczości. Są wśród nich: aktorzy, graficy, muzycy, animatorzy, scenografowie oraz reżyserzy.
Spektakl „Nieproszeni” to najnowsza propozycja teatru. Migracje od zawsze zmieniały świat. Kształtowały na nowo tożsamości krajów, narodów, świata. Te zmiany niosły i niosą za sobą historie osobiste i zbiorowe. „Nieproszeni” są uniwersalną opowieścią o ludziach i na ludziach się skupiającą. To historie stare i minione, które ukształtowały nasz obecny świat, oraz opowieści o tym, co dzieją się tu i teraz, na naszych oczach, w polskich domach i na naszych granicach. Historie, które nas dotykają…
Teatr Fuzja tworzy swoje przedstawienia z ruchu, dźwięku, obrazu, rytmu i słowa. Zespół artystyczny to grupa ok. 30 artystów, którzy reprezentują różne dziedziny twórczości. Są wśród nich: aktorzy, graficy, muzycy, animatorzy, scenografowie oraz reżyserzy.
Spektakl „Nieproszeni” to najnowsza propozycja teatru. Migracje od zawsze zmieniały świat. Kształtowały na nowo tożsamości krajów, narodów, świata. Te zmiany niosły i niosą za sobą historie osobiste i zbiorowe. „Nieproszeni” są uniwersalną opowieścią o ludziach i na ludziach się skupiającą. To historie stare i minione, które ukształtowały nasz obecny świat, oraz opowieści o tym, co dzieją się tu i teraz, na naszych oczach, w polskich domach i na naszych granicach. Historie, które nas dotykają…
21:00(Ursynowskie Centrum Kultury “Alternatywy
(Ursynów)
(Ursynów)
30
CZERWCA 2024
Teatr Wielka Maska z Korei Południowej (천하제일 탈공작소)Spektakl pt. „Talchum Together (함께 탈춤)”
18:00Plac Zamkowy
(Starówka)
(Starówka)
30
CZERWCA 2024
Teatr Wielka Maska z Korei Południowej (천하제일 탈공작소)Otwarte warsztaty
19:30Plac Zamkowy
(Starówka)
(Starówka)
30
CZERWCA 2024
Teatr Scena 96 Spektakl pt. “Cmok.Smok”.
Teatr Scena 96 prowadzi repertuarową działalność w Pałacu Szustra na warszawskim Mokotowie. W swojej ofercie ma spektakle plenerowe prezentowane z sukcesem w przestrzeni publicznej. Teatr Scena 96 w 2021 roku świętował 25-lecie swojej aktywności artystycznej i otrzymało odznakę honorową Zasłużony dla Warszawy.
Spektakl „Cmok.Smok” miał swoją premierę 29 czerwca 2014 roku na Festiwalu Sztuka Ulicy. Od tego czasu znajduje się w repertuarze Teatru Scena 96 i – mimo upływu lat – święci sukcesy i cieszy się dużym powodzeniem. To autorska wersja popularnej bajki o wawelskim smoku, przystosowana do percepcji najmłodszego widza, ale jednocześnie otwarta na odbiorcę dużo starszego. Nie jest ważne, czy jesteś królem, księżniczką lub szewcem. Istotne jest to, jakim jesteś człowiekiem. Wracamy do oczywistych wartości.
Teatr Scena 96 prowadzi repertuarową działalność w Pałacu Szustra na warszawskim Mokotowie. W swojej ofercie ma spektakle plenerowe prezentowane z sukcesem w przestrzeni publicznej. Teatr Scena 96 w 2021 roku świętował 25-lecie swojej aktywności artystycznej i otrzymało odznakę honorową Zasłużony dla Warszawy.
Spektakl „Cmok.Smok” miał swoją premierę 29 czerwca 2014 roku na Festiwalu Sztuka Ulicy. Od tego czasu znajduje się w repertuarze Teatru Scena 96 i – mimo upływu lat – święci sukcesy i cieszy się dużym powodzeniem. To autorska wersja popularnej bajki o wawelskim smoku, przystosowana do percepcji najmłodszego widza, ale jednocześnie otwarta na odbiorcę dużo starszego. Nie jest ważne, czy jesteś królem, księżniczką lub szewcem. Istotne jest to, jakim jesteś człowiekiem. Wracamy do oczywistych wartości.
17:00Rynek Nowego Miasta (Starówka)
30
CZERWCA 2024
Lwowski Teatr Vuala /Ukraina/ Spektakl pt. „Cyrkowe kolory”.
Lwowski Teatr Vuala powstał we Lwowie w 2019 roku. Zgromadzili się w nim artyści uprawiający różne gatunki sztuki. Tworzą, pod kierownictwem artystycznym Jurija Pylypczuka, ludyczne przedstawienia teatralne, które charakteryzują się klarownością przekazu. Widzowie mają okazję zobaczyć wyraziste postaci z komedii dell’arte, obejrzeć popisy żonglerów, akrobatów i szczudlarzy. Teatr Vuala to połączenie teatru, cyrku i tańca.
Spektakl „Cyrkowe kolory” powstał w ramach polsko-ukraińskiego projektu kulturalnego „Uciesz się teatrem ulicznym”, w którym obok aktorów Teatru Vuala występują artyści kijowskiego Teatru Highlights. Inspiracją do jego realizacji była chęć ukazania wzajemnych relacji pomiędzy teatrem i cyrkiem. Artyści lwowscy tworzą atmosferę teatralnej fiesty i umiejętnie proponują widzom udział we wspólnej zabawie. Komediowe sceny, cyrkowe sztuczki, ekwilibrystyczne wyczyny, a także wykorzystanie akrobatyki i gimnastyki artystycznej oraz tańców na szczudłach, umożliwiają pełną humoru interakcję z publicznością.
Lwowski Teatr Vuala powstał we Lwowie w 2019 roku. Zgromadzili się w nim artyści uprawiający różne gatunki sztuki. Tworzą, pod kierownictwem artystycznym Jurija Pylypczuka, ludyczne przedstawienia teatralne, które charakteryzują się klarownością przekazu. Widzowie mają okazję zobaczyć wyraziste postaci z komedii dell’arte, obejrzeć popisy żonglerów, akrobatów i szczudlarzy. Teatr Vuala to połączenie teatru, cyrku i tańca.
Spektakl „Cyrkowe kolory” powstał w ramach polsko-ukraińskiego projektu kulturalnego „Uciesz się teatrem ulicznym”, w którym obok aktorów Teatru Vuala występują artyści kijowskiego Teatru Highlights. Inspiracją do jego realizacji była chęć ukazania wzajemnych relacji pomiędzy teatrem i cyrkiem. Artyści lwowscy tworzą atmosferę teatralnej fiesty i umiejętnie proponują widzom udział we wspólnej zabawie. Komediowe sceny, cyrkowe sztuczki, ekwilibrystyczne wyczyny, a także wykorzystanie akrobatyki i gimnastyki artystycznej oraz tańców na szczudłach, umożliwiają pełną humoru interakcję z publicznością.
19:00Rynek Nowego Miasta (Starówka)
30
CZERWCA 2024
Walny-Teatr Spektakl pt. “Noe”
Walny-Teatr działa od 1995 roku. W tym czasie zagrał na ponad trzystu festiwalach w kraju i na świecie. Zrealizował 18 autorskich spektakli w pionierskich technikach teatru przedmiotu: marionety podwodne, pałuby, kino manualne, figury-instrumenty, nadmarionety klawiszowe, obiekty wielofunkcyjne. Teatr pracuje zarówno w warunkach studyjnych, jak i plenerowych. Prowadzi działalność laboratoryjną i edukacyjną.
Spektakl „Noe” to opowieść o dyrygencie, który staje przed zadaniem poprowadzenia koncertu na podstawie partytury „Potop”. Orkiestra przerażona zapisem treści koncertu ucieka. Dyrygent zostaje sam z instrumentami i rozczarowaną publicznością. Sprowokowany sytuacją sam staje się instrumentalistą. Zaczyna używać instrumentów, których dźwięki i słowa wskazują na zbliżający się nieuchronnie koniec. Jednak dyrygent próbuje ten koniec powstrzymać, odsunąć w czasie, używając przeróżnych forteli. Publiczność, zostaje wciągnięta do zabawy w odwlekanie końca. Nieoczekiwanie dyrygent – Noe nie wsiada na Arkę i prowadzi zaczyna koncert wraz z wybranymi przez siebie widzami. Gdy ten dobiega końca – Noe staje przed dylematem… Wysadza na ląd żonę i zwierzęta, a sam płynie dalej. Potop wciąż topi, Noe wciąż topi.
Walny-Teatr działa od 1995 roku. W tym czasie zagrał na ponad trzystu festiwalach w kraju i na świecie. Zrealizował 18 autorskich spektakli w pionierskich technikach teatru przedmiotu: marionety podwodne, pałuby, kino manualne, figury-instrumenty, nadmarionety klawiszowe, obiekty wielofunkcyjne. Teatr pracuje zarówno w warunkach studyjnych, jak i plenerowych. Prowadzi działalność laboratoryjną i edukacyjną.
Spektakl „Noe” to opowieść o dyrygencie, który staje przed zadaniem poprowadzenia koncertu na podstawie partytury „Potop”. Orkiestra przerażona zapisem treści koncertu ucieka. Dyrygent zostaje sam z instrumentami i rozczarowaną publicznością. Sprowokowany sytuacją sam staje się instrumentalistą. Zaczyna używać instrumentów, których dźwięki i słowa wskazują na zbliżający się nieuchronnie koniec. Jednak dyrygent próbuje ten koniec powstrzymać, odsunąć w czasie, używając przeróżnych forteli. Publiczność, zostaje wciągnięta do zabawy w odwlekanie końca. Nieoczekiwanie dyrygent – Noe nie wsiada na Arkę i prowadzi zaczyna koncert wraz z wybranymi przez siebie widzami. Gdy ten dobiega końca – Noe staje przed dylematem… Wysadza na ląd żonę i zwierzęta, a sam płynie dalej. Potop wciąż topi, Noe wciąż topi.
21:00Rynek Nowego Miasta (Starówka)
30
CZERWCA 2024
Teatr MakataSpektakl pt. “Wesele”
Teatr Makata powstał w 1995 roku. Od początku istnienia grupa skoncentrowana jest na badaniu granic teatru, budując swoje spektakle w przestrzeniach eksperymentalnych takich, jak plenery miejskie i wiejskie, fabryki, zamki, przestrzenie miejskie. Nie stronic od form sytuujących się na pograniczu teatru – happening i sztuki wizualne. Teatr większość swoich spektakli łączy z żywym tłem muzycznym. Koncentruje się w pracy na rytuale, jego wpływie na funkcjonowanie człowieka we wspólnocie oraz na bezpośrednim uczestnictwie widza w spektaklu.
Spektakl „Wesele” ukazujący podróż Pana Młodego do Wybranki, bada tematykę wesela, rytualnego połączenia kobiety i mężczyzny. I choć przedstawienie inspirowane jest tradycyjnymi motywami – nie jest tylko prostą rekonstrukcją obrzędu, a bardziej metaforyczną opowieścią o kobiecie i mężczyźnie. Istotnym elementem w spektaklu są monumentalne lalki Panny Młodej i Pana Młodego, które – obok aktorów – są centralnymi postaciami wiążącymi sensy widowiska.
Teatr Makata powstał w 1995 roku. Od początku istnienia grupa skoncentrowana jest na badaniu granic teatru, budując swoje spektakle w przestrzeniach eksperymentalnych takich, jak plenery miejskie i wiejskie, fabryki, zamki, przestrzenie miejskie. Nie stronic od form sytuujących się na pograniczu teatru – happening i sztuki wizualne. Teatr większość swoich spektakli łączy z żywym tłem muzycznym. Koncentruje się w pracy na rytuale, jego wpływie na funkcjonowanie człowieka we wspólnocie oraz na bezpośrednim uczestnictwie widza w spektaklu.
Spektakl „Wesele” ukazujący podróż Pana Młodego do Wybranki, bada tematykę wesela, rytualnego połączenia kobiety i mężczyzny. I choć przedstawienie inspirowane jest tradycyjnymi motywami – nie jest tylko prostą rekonstrukcją obrzędu, a bardziej metaforyczną opowieścią o kobiecie i mężczyźnie. Istotnym elementem w spektaklu są monumentalne lalki Panny Młodej i Pana Młodego, które – obok aktorów – są centralnymi postaciami wiążącymi sensy widowiska.
21:00Ursynowskie Centrum Kultury „Alternatywy”
28
CZERWCA 2024
Teatr Scena 96Spektakl pt. “Pani Twardowska”
Teatr Scena 96 to grupa artystów, animatorów i menedżerów kultury. Od 1996 roku prowadzi działalność statutową polegającą produkcji i prezentacji spektakli teatralnych i tanecznych, organizacji festiwali i przeglądów.
Spektakl „Pani Twardowska” powstał z inspiracji balladą Adama Mickiewicza pod tym samym tytułem. Pisząc swoje ballady Mickiewicz sięgał do zasłyszanych w dzieciństwie ludowych opowieści. Występowały w nich postaci realne i fantastyczne na tle pięknej, dziwniej i tajemniczej przyrody. Ten klimat pełen fantastycznych zdarzeń umiejscowiony jest w świecie cyrku. Są sztuki i sztuczki, akrobatyka i sprawność, finezja, fantazja, żonglerka i artyzm. Teatralne lalki prezentują z naszą pomocą prawdziwy kunszt.
Teatr Scena 96 to grupa artystów, animatorów i menedżerów kultury. Od 1996 roku prowadzi działalność statutową polegającą produkcji i prezentacji spektakli teatralnych i tanecznych, organizacji festiwali i przeglądów.
Spektakl „Pani Twardowska” powstał z inspiracji balladą Adama Mickiewicza pod tym samym tytułem. Pisząc swoje ballady Mickiewicz sięgał do zasłyszanych w dzieciństwie ludowych opowieści. Występowały w nich postaci realne i fantastyczne na tle pięknej, dziwniej i tajemniczej przyrody. Ten klimat pełen fantastycznych zdarzeń umiejscowiony jest w świecie cyrku. Są sztuki i sztuczki, akrobatyka i sprawność, finezja, fantazja, żonglerka i artyzm. Teatralne lalki prezentują z naszą pomocą prawdziwy kunszt.
19.ooPark Szczęśliwicki
28
CZERWCA 2024
Teatr 8 Dnia
Spektakl pt. „Szczyt”Założona w 1964 r. przez studentów polonistyki Uniwersytetu im. A. Mickiewicza w Poznaniu najsłynniejsza polska grupa teatralna, która wywodzi się ze studenckiej kontrkultury lat 60. Dziś „Ósemki” to legenda – symbol teatru zaangażowanego.
Spektakl „Szczyt” to plastyczne, pełne symboli widowisko rozgrywane w pejzażu miejskim. Jest autorskim traktatem o pokusach i niebezpieczeństwach występujących na szczytach władzy. W przedstawieniu wykorzystano wielkie obiekty sceniczne, światło i muzykę.
Spektakl pt. „Szczyt”Założona w 1964 r. przez studentów polonistyki Uniwersytetu im. A. Mickiewicza w Poznaniu najsłynniejsza polska grupa teatralna, która wywodzi się ze studenckiej kontrkultury lat 60. Dziś „Ósemki” to legenda – symbol teatru zaangażowanego.
Spektakl „Szczyt” to plastyczne, pełne symboli widowisko rozgrywane w pejzażu miejskim. Jest autorskim traktatem o pokusach i niebezpieczeństwach występujących na szczytach władzy. W przedstawieniu wykorzystano wielkie obiekty sceniczne, światło i muzykę.
22.ooPark Pięciu Sióstr
29
CZERWCA 2024
Teatr A3 Parada pt. „Światło jest w nas – parada lampionów”
Teatr A3 nie posługuje się tekstem, ruch łączy z muzyką. Nie jest pantomimą, ale gloryfikuje gest.
„Parada lampionów” to wieczorna parada pośród drzew w parku. Niesforna i przewrotna akcja porywa widzów do tańca, ujmuje śpiewem, uwodzi korowodami. Rozświetla noc wielkimi lampionami-maskami. Łączy dalekie echa Szekspirowskiego dramatu z pogańskim obrzędem Nocy Kupały. W postaciach mitycznych stworów – jednorożca, byka, konia, ryby, smoka – ukryci są aktorzy.
Teatr A3 nie posługuje się tekstem, ruch łączy z muzyką. Nie jest pantomimą, ale gloryfikuje gest.
„Parada lampionów” to wieczorna parada pośród drzew w parku. Niesforna i przewrotna akcja porywa widzów do tańca, ujmuje śpiewem, uwodzi korowodami. Rozświetla noc wielkimi lampionami-maskami. Łączy dalekie echa Szekspirowskiego dramatu z pogańskim obrzędem Nocy Kupały. W postaciach mitycznych stworów – jednorożca, byka, konia, ryby, smoka – ukryci są aktorzy.
21.ooPark Szczęśliwicki
29
CZERWCA 2024
Teatr HoM
Spektakl pt. „Don Kichot”Teatr HoM z Tych został założony w 2014 r. Liderem zespołu jest aktor i reżyser teatru pantomimy Jakub Kabus. Patronat nad Teatrem HoM sprawują Teatr Mały i Miejskie Centrum Kultury w Tychach oraz Stowarzyszenie Śląskie Zakłady Sztuki.
Spektakl „Don Kichot” na podstawie powieści Miguela Cervantesa to monumentalne widowisko plenerowe oparte na klasycznych technikach teatru ulicznego – szczudlarze, gigantyczne machiny, ogień i interakcje z widzami. Ma jednocześnie formę koncertu.
Spektakl pt. „Don Kichot”Teatr HoM z Tych został założony w 2014 r. Liderem zespołu jest aktor i reżyser teatru pantomimy Jakub Kabus. Patronat nad Teatrem HoM sprawują Teatr Mały i Miejskie Centrum Kultury w Tychach oraz Stowarzyszenie Śląskie Zakłady Sztuki.
Spektakl „Don Kichot” na podstawie powieści Miguela Cervantesa to monumentalne widowisko plenerowe oparte na klasycznych technikach teatru ulicznego – szczudlarze, gigantyczne machiny, ogień i interakcje z widzami. Ma jednocześnie formę koncertu.
22.ooPark Szczęśliwicki
30
CZERWCA 2024
Teatr A3Parada pt. „Światło jest w nas – parada lampionów”
21.ooPark Szczęśliwicki
30
CZERWCA 2024
Teatr KTO
Spektakl pt. „Ślepcy”Teatr KTO z Krakowa to jeden z najstarszych teatrów ulicznych w Polsce. Od 1985 r. zespół uprawia teatr uliczny, nawiązując do tradycji teatru jarmarcznego i wędrownego. 1 stycznia 2005 r. uzyskał status teatru miejskiego.
Spektakl „Ślepcy” powstał z inspiracji bestsellerem portugalskiego noblisty Jose Saramago. W niewyjaśnionych okolicznościach ludzie tracą wzrok. Epidemia rozpowszechnia się błyskawicznie. Władze w pośpiechu izolują pierwszą grupę ślepych w nieczynnym szpitalu psychiatrycznym
Spektakl pt. „Ślepcy”Teatr KTO z Krakowa to jeden z najstarszych teatrów ulicznych w Polsce. Od 1985 r. zespół uprawia teatr uliczny, nawiązując do tradycji teatru jarmarcznego i wędrownego. 1 stycznia 2005 r. uzyskał status teatru miejskiego.
Spektakl „Ślepcy” powstał z inspiracji bestsellerem portugalskiego noblisty Jose Saramago. W niewyjaśnionych okolicznościach ludzie tracą wzrok. Epidemia rozpowszechnia się błyskawicznie. Władze w pośpiechu izolują pierwszą grupę ślepych w nieczynnym szpitalu psychiatrycznym
22.ooPark Szczęśliwicki